shadi

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

پر مخاطب ها

    ابر برچسب ها

      خبرنامه

      عضویت

      نام کاربري :
      رمز عبور :

      کافئین برای چه کسانی ضرر دار؟

      مضرات کافئین

      در مورد این نوشیدنی‌ها و خصوصیات کافئینی آنها عقاید و باورهای مختلفی مطرح است. برای دستیابی به صحت و سقم این باورها به سراغ چند کارشناس رفتیم.

      علی شفیعی - کارشناس ارشد تغذیه و بیوشیمی: مصرف مستمر و طولانی مدت نوشیدنی‌های پرکافئین می‌تواند مصرف‌کننده را با عوارضی مواجه کند، اما در مقابل همین نوشیدنی‌ها اگر از نوع کم کافئین و به میزان کم و در زمان مناسب مصرف شوند می‌توان از خواص درمانی و فواید آنها سود برد.

      کافئین، برطرف‌کننده خستگی و انرژی زا

      کافئین، محرک خفیف سیستم عصبی بدن است که با مهار میانجی‌های عصبی می‌تواند القاکننده آرامش باشد.

      نوشیدنی‌های کافئین دار اگر روزانه به میزان کمتر از سه فنجان مصرف شوند اثرات کوتاه مدتی در انرژی زایی، رفع خستگی و شادابی دارند، اما به‌دلیل ادرارآور بودن نیاز فرد به نوشیدن آب را افزایش می‌دهند. در صورتی که از این نوشیدنی‌ها به میزان بیشتر و از نوع پرکافئین آن استفاده شود عوارض سوءکافئین با علائمی در بدن تظاهر خواهد کرد.

      رفع بی‌خوابی با نوشیدنی‌های کافئین‌دار!

      گاهی برخی افراد با نوشیدن قهوه خواب شبانه خود را به تعویق می‌اندازند، اما در مقابل تعدادی هستند که با مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار به خوابی آرام و عمیق می‌روند.

      شفیعی می‌گوید نوشیدنی‌های کافئین‌دار بخصوص قهوه اگر در زمان مناسب یعنی چهار پنج ساعت پیش از زمان خواب مصرف شوند می‌توان از آنها برای درمان اختلالاتی چون بد‌خوابی یا بی‌خوابی استفاده کرد. اما اگر مصرف این نوشیدنی‌ها زمان‌بندی خاصی نداشته باشد و بلافاصله قبل از خواب شبانه مصرف شوند به دلیل افزایش تجمع سروتونین ـ هورمون شادی‌بخش ـ در مغز باعث افزایش هوشیاری و کاهش خواب‌آلودگی می‌شوند و در مواردی برای کنترل سردردهای عصبی و میگرنی موثرند.

      مصرف قهوه اسپرسو قبل از ورزش

      برخی افراد قبل از شروع ورزش یک فنجان قهوه اسپرسو می‌نوشند و بر این عقیده‌اند که این نوشیدنی طی ورزش به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

      واقعیت این است که نوشیدن یک فنجان قهوه از هر نوعی که باشد قبل از تمرینات ورزشی می‌تواند به مدت یکی دو ساعت 25-20 درصد کارایی ورزشی را افزایش دهد و باعث تسریع چربی‌سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن شود.

      همچنین مصرف روزانه دو سه فنجان چای می‌تواند به میزان 10 درصد متابولیسم بدن را افزایش داده و حدود 150-100 کالری از انرژی دریافتی را بسوزاند.

      دیابتی‌ ها قهوه سبز و تلخ بخورند

      تحقیقات نشان داده قهوه‌های کم‌کافئین همچون قهوه‌های نارس و سبز و تلخ اگر بدون شکر مصرف شوند در بهبود علائم دیابت بخصوص تیپ دو کمک‌کننده هستند و اگر طی روز و بخصوص هنگام صبح مصرف شوند به‌دلیل دارا بودن کروم، پتاسیم، منیزیم، برخی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های
      گروهB، به افزایش سوخت و ساز بدن و مهار قند خون کمک می‌کنند. البته گفتنی است که قهوه می‌تواند با افزایش هورمون آدرنالین منجر به افزایش قند خون شود و معمولا افرادی می‌توانند از مزایای درمانی قهوه سود ببرند که به صورت مستمر و روزانه دو سه فنجان قهوه و در زمان مناسب میل کنند.

      این نوشیدنی‌های کافئینی را محدود کنید

      از مصرف بیش از حد قهوه‌های پرکافئین همچون قهوه ربوستا که دو برابر قهوه عربیکا کافئین دارد اجتناب کنید.

      مبتلایان به چربی بالای خون و دیابت از مصرف قهوه‌های پرکافئین و نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرشیرین به‌دلیل اثرات نامطلوبی که بر سطح چربی سرم خون دارند و باعث افزایش‌تری گلیسیرید و کلسترول بد خون(LDL) می‌شوند پرهیز کنند.

      توصیه می‌شود مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی را به حداقل برسانید، زیرا احتمال حساسیت‌زایی و بروز آلرژی‌ها را افزایش می‌دهند.

      کافئین برای چه کسانی ضرر دارد؟

      بیشتر نوشیدنی‌ها و قرص‌های کافئین دار باعث افزایش تپش قلب می‌شوند و بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان به پرفشاری خون، افراد دچار سردرد‌ها و بی خوابی‌های مزمن، افراد سیگاری و کسانی که دچار اختلالات روانی همچون استرس و اضطراب شدید هستند، افراد با ناراحتی‌های گوارشی، مبتلایان به اختلالات کبدی و کلیوی و کسانی که مشکلات مفصلی و تراکم استخوان پایینی دارند و زنانی که مبتلا به فیبروکیستیک سینه هستند، نباید از نوشیدنی‌های پرکافئین حتی نوشیدنی‌های کولادار استفاده کنند. البته این قبیل مبتلایان می‌توانند به میزان کم از قهوه سبز استفاده کنند. افراد سالم می‌توانند روزانه سه چهار فنجان نوشیدنی‌های کم کافئین از هر نوع که باشد استفاده کنند.

      صحت و سقم لاغری با قهوه سبز

      قهوه سبز، قهوه کال و بو نداده است که گفته می‌شود این نوع قهوه برای لاغری معجزه می‌کند. این قهوه در مقایسه با دیگر قهوه‌ها نظیر ربوستا، کافئین کمتر و ضمنا ترکیبات غیرکافئینی سرشاری دارد که کمتر در مواردی نظیر فشارخون و تپش قلب آسیب‌رسان است.

      این قهوه باعث کاهش اشتها شده و به افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری کمک می‌کند. اما این به آن معنا نیست که فرد با نوشیدن آن لاغر شود. مصرف نوشیدنی قهوه سبز می‌تواند در رژیم‌های لاغری همراه با دیگر پرهیزهای غذایی کمک‌کننده باشد.

      نوشیدنی‌های کافئینی از دیدگاه طب سنتی

      محمدعلی زارعیان - متخصص طب سنتی: کافئین از اجزای گرم و خشک موجود در قهوه و چای و تمامی نوشیدنی‌های کافئین دار است. میزان کافئین موجود در قهوه و دیگر فرآورده‌های آن از چای بیشتر است و افراط در آن می‌تواند عوارض زیادتری در مصرف کننده ایجاد کند.

      عارضه مهمی که در اثر افراط در مصرف قهوه در منابع طب ایرانی مطرح شده است اثر منفی آن بر قوای جنسی اعم از میل جنسی و تولید نطفه است که عمدتا در مصرف‌کنندگان دانه‌های کهنه و بریان شده قهوه بیشتر دیده می‌شود.

      برای کاهش عوارض قهوه افزودن زنجبیل، نبات، گلاب و بویژه زعفران توصیه شده است. به غیر از چای و قهوه و فرآورده‌های آن ترکیبات حاوی کافئین در بازار زیاد هستند. بسیاری از نوشابه‌های انرژی زا، انواع ترکیبات و نوشیدنی‌های شکلاتی و کاکائویی، بعضی از انواع قرص‌های لاغری و مسکن‌ها، برخی از آدامس‌های خوشبوکننده دهان و انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که به نوعی باعث افزایش هوشیاری و کاهش خواب‌آلودگی می‌شوند از این جمله‌اند که مداومت بر مصرف این ترکیبات یا افراط در مصرف آنها می‌تواند عوارض سوء کافئین را به همراه داشته باشد.

      منبع:jamaran.ir


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 18:58
      بازدید : 235

      مروری برمکانیسم های تاثیر کافئین در زیبایی مو وپوست

      مکانیسم های تاثیر کافئین در زیبایی

      کافئین، یک متیل گزانتین مشتق شده از پورین می‌باشد که در گیاهان سراسر جهان (قهوه، چای سیاه و کولا) یافت می‌شود. امروزه، کافئین کاربرد وسیعی در تولید لوازم آرایشی دارد و در این زمینه، مورد استقبال واقع شده است. در این مقاله، مکانیسم آثار متنوع و گسترده‌ی آن بر پوست و مو مورد بررسی قرار می‌گیرد. اضافه کردن کافئین به فرمولاسیون لوازم آرایشی (مانند فراورده‌های ضد آفتاب) در کاهش تأثیر اشعه‌ی Ultraviolet (UV) مؤثر است. کافئین، تخریب کننده‌ی رادیکال‌های آزاد ناشی از اشعه‌ی UV می‌باشد. این ماده، با مهار آنزیم فسفو دی‌استراز و افزایش غلظت Cyclic adenosine monophosphate (cAMP)، آپوپتوز را در سلول‌های کراتینوسیت آسیب دیده‌ی پوست انسان افزایش می‌دهد. همچنین، کافئین با مهار عملکرد Ataxia-telangiectasia and Rad3-related (ATR)، چرخه‌ی ATR-chk، باعث توقف چرخه‌ی سلولی و القای آپوپتوز می‌گردد. از سوی دیگر، اثرات مختلف کافئین در درمان ریزش مو به صورت محلول موضعی یا افزودن در فرمولاسیون شامپوها استفاده می‌شود. cAMP ناشی از این ماده، کشش عضله‌ی صاف را در نزدیکی فولیکول مو کاهش می‌دهد و تحویل مواد مغذی از طریق رگ‌های خونی را آسان‌تر می کند. کافئین همچنین، تأثیر تستوسترون در فولیکول‌های مو در مردان را متوقف می‌کند. امروزه، بیشتر محصولات مراقبتی مو حاوی کافئین هستند. سایر مستندات در خصوص مکانیسم کافئین در این زمینه به صورت دقیق‌تری در متن مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد.

      منبع:jims.mui.ac.ir


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 18:53
      بازدید : 233

      سئوکار کیست؟

      سئو ، بهینه سازی سایت بهینه سازی سایت

      سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

      اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

      جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
      چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

      سئو
      موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

      علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
      آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
      دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

      با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

      در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
      چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

      اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

      هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

      مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
      منبع : سئوسایت

      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 18:50
      بازدید : 216

      نقش مصرف «کافئین» در بروز سنگ کلیه


      نقش مصرف «کافئین» در بروز سنگ کلیه


      متخصص کلیه گفت: دریافت زیاد مواد غذایی کافئین دار، دفع ادراری کلسیم را افزایش داده و شانس تشکیل سنگ را بیشتر می‌ کند. احتمال تشکیل سنگ در افرادی که الکل مصرف می‌ کنند نیز بالا است.

      نقش مصرف «کافئین» در بروز سنگ کلیه
      حسین کرمی متخصص کلیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره توصیه‌‌های تغذیه‌‌ای که مبتلایان به سنگ کلیه باید به آن توجه کنند توضیح داد: این افراد باید مقدار زیادی مایعات دریافت کنند که به این ترتیب ادرار آنها رقیق خواهد شد و در بعضی موارد با تغییر اسیدیته ادرار از رسوب سنگ می‌‌توان جلوگیری کرد.

      وی افزود: متبلایان به سنگ کلیه باید دریافت مایعات را به بیش از 3 تا 4 لیتر در شبانه روز افزایش دهند. این کار موجب افزایش حجم ادرار و کاهش غلظت مواد تشکیل دهنده سنگ می‌شود افرادی که کلیه‌های سنگ ‌ساز دارند باید در طول روز حداقل 2 لیتر مایعات مصرف کنند.

      کرمی با بیان اینکه افراد هرگز نباید خود را به مرحله احساس تشنگی برسانند گفت: بروز این حس نشان از حداقل 2 درصد کاهش آب بدن است. در مورد سنگ‌‌های کلسیمی، از غذاهای غنی از کلسیم و ویتامین D پرهیز و در محدوده توصیه شده (2 لیوان شیر یا ماست، یا 30 گرم پنیر) مصرف شود.

      کرمی افزود: در مورد سنگ ‌های اگزالات کلسیمی باید از مصرف غذاهای غنی از اگزالات (آلبالو، آلو، کشمش، تمشک، ریواس، جوانه گندم، گوجه فرنگی، چغندر، کرفس، بادمجان و تره فرنگی، جعفری، اسفناج، شکلات و بادام زمینی، فلفل سبز،‌هویج، قهوه فوری و چای) خودداری شود.

      وی خاطرنشان کرد: کاهش دریافت کافئین نیز توصیه دیگری به این بیماران است. دریافت زیاد مواد غذایی کافئین دار، دفع ادراری کلسیم را افزایش داده و شانس تشکیل سنگ را بیشتر می‌ کند. احتمال تشکیل سنگ در افرادی که الکل مصرف می‌ کنند نیز بالاست

      منبع: فارس نیوز


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 17:52
      بازدید : 208

      طراحی خانه هوشمند

      طراحی خانه هوشمند بسیار آسان شده

      امروز با پیشرفت های علوم مختلف در صنعت الکترونیک و فن آوری های هوشمند ایجاد یک خانه هوشمند دیگر از دسترس دور نیست. با توسعه تجهیزات هوشمند، دوربین مداربسته، تقریباً هر کاربری به‌راحتی می‌تواند تجهیزات خانه هوشمند را در خانه خود استفاده کند. علاوه بر این هرسال قیمت این تجهیزات مقرون به صرفه تر می شود.

       

      شما می‌توانید هر چیزی که نیاز دارید ، براحتی تهیه کنید. البته هنوز در راه توسعه فناوری‌های مربوط به خانه‌های هوشمند مشکلات مهمی نیز وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها استانداردهای ارتباطی تجهیزات با یکدیگر است. اگرچه ایده هاب‌ هوشمند که می‌تواند به‌عنوان مرتبط کننده ، برای اتصال تجهیزات عمل کند، تا حدی مشکلات را بر طرف نموده است. پروتکل‌های معتبری که در حال حاضر در تجهیزات خانه‌  هوشمند استفاده می‌شود عبارتند: Zigbee  وZ-Wave  وBluetooth LE  و  Wi-Fi، اما در حال حاضر یک استاندارد مشترک بسیار مورد نیاز است.

       

      آقای مت مک گاورن، مدیر بازاریابی شرکت وینک از تولید کنندگان تجهیزات خانه‌های هوشمند در همین زمینه است . ایشان توضیح می دهد : الان ، روی فناوری‌های مختلفی کار می‌کنیم تا همه آن‌ها را در یک برنامه قرار دهیم. او می گوید: در حال توسعه وینک هستیم تا قدرت انتخاب و انعطاف‌پذیری بیش‌تری داشته و بتواند مناسب نیازهای مشتریانمان باشد. کاربران باید بتوانند آزادانه محصولات خود را از مارک های معتبر که توانایی اتصال به یکدیگر داشته باشند ، خریداری و در خانه هوشمند خود از آن‌ها استفاده کنند.خانه هوشمند فقط برای پولدارها نیست ، بلکه می تواند برای هرکسی که در خانه ای زندگی می کند مورد استفاده باشد.ما درست همین روال را در توسعه تلفن‌های همراه نیز طی کردیم. استفاده از این تلفن‌ها در ابتدا مختص افراد پولدار بود، اما امروزه تقریباً هر شخصی در دنیا یک اسمارت‌فون دارد و به‌زودی خانه هوشمند زندگی افراد را تغییر می دهد. با سیپروتک همراه باشید.

       

      منبع: ciprotech.com


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 17:48
      بازدید : 191

      آیا کافئین برای افزایش بهره وری مفید است؟؟

      آیا کافئین برای افزایش بهره وری مفید است

      شاید شما هم همین حالا که این مقاله را می‌خوانید، یک فنجان قهوه کنار دستتان گذاشته باشید؛ اما آیا از مزایا و معایب این نوشیدنی لذیذ اطلاع دارید؟

      بسیاری از ما روزانه چند وعده قهوه می‌نوشیم. طبق تحقیقات انجام‌شده، دوسوم از بزرگ‌سالان آمریکایی روزانه حداقل ۱ فنجان قهوه می‌نوشند. ۲۵ درصد از آن‌ها به کافئین معتاد هستند و تنها ۱۰ درصد از آن‌ها دوست دارند مصرف قهوه‌ی خود را کاهش دهند. ما به قهوه به چشم یک داروی محرک نگاه نمی‌کنیم؛ بلکه آن را یک راه طبیعی برای کاهش خستگی، افزایش هوشیاری، تمرکز و بهره‌وری می‌دانیم. در ضمن بسیاری از ما به مزه‌ی قهوه نیز علاقه‌ی زیادی داریم. شواهد زیادی برای اثبات تمام موارد گفته‌شده وجود دارد؛ اما آیا قهوه به‌اندازه‌ای که ما فکر می‌کنیم مفید است؟ یا جنبه‌های منفی آن می‌تواند تأثیرات مثبت این نوشیدنی را کمتر کند؟

      coffee

      حافظه و ادراک
      در آزمایشات مختلف مشخص شده است که مصرف قهوه می‌تواند به بهبود حافظه و افزایش عملکرد کمک کند. درواقع نوشیدن منظم قهوه نه‌تنها حال ما را برای مدت‌زمان کوتاهی خوب می‌کند، بلکه در بلندمدت نیز عملکرد کلی ما را بهبود می‌بخشد. محققان روان‌شناختی و روانشناسی بالینی دانشگاه بارسلونا متوجه شده‌اند زمانی که نوشیدنی‌های کافئین دار با گلوکز مصرف شوند، می‌توانند با افزایش تمرکز و بهبود حافظه منجر به بهتر شدن میزان کارایی شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت که نوشیدن قهوه کارایی ما را افزایش خواهد داد. شما هم از این به بعد پیش از شرکت کردن در جلسات کاری یک فنجان قهوه بنوشید تا جزئیات صحبت‌های جلسه بیشتر در خاطرتان بماند، مشکلات را سریع‌تر حل کنید و با تمرکز بیشتری به کارهایتان رسیدگی کنید.

      خستگی و خلق‌و‌خوی
      اکثر افرادی که قهوه می‌نوشند، معتقدند نوشیدن قهوه به آن‌ها کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشند؛ مخصوصا زمانی که تازه از خواب بیدار می‌شوند و احساس خستگی و رخوت می‌کنند. معمولا احساس خستگی سطح هوشیاری و تمرکز شما را پایین خواهد آورد؛ اما قهوه می‌تواند این تأثیرات را کاهش دهد. اگر کارتان به فعالیت‌های فیزیکی احتیاج دارد، نوشیدن قهوه در این زمینه نیز به شما کمک خواهد کرد.

      کافئین مقدار التهاب بدن را کاهش می‌دهد و میزان دردهای مزمن مانند سردرد را خیلی سریع کاهش می‌دهد. قهوه آزاد کردن هورمون دوپامین را شبیه‌سازی می‌کند. هورمون مغزی دوپامین باعث بهبود خلق و خوی ما می‌شود و به واکنش‌های عاطفی ما نظم می‌دهد. بنابراین قهوه به شما کمک می‌کند که در طول یک روز کاری احساسات بهتری داشته باشید. احساسات خوب و خستگی کمتر یعنی اینکه می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید.

      coffee

      فواید سلامتی
      قهوه فواید زیادی برای سلامتی شما دارد. این نوشیدنی مفید از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و سلامت شما و درنتیجه طول عمرتان را افزایش خواهد داد. به‌عنوان مثال نوشیدن روزانه‌ی قهوه ریسک ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد و به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان در بدن فعالیت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها‌ رادیکال‌های آزادی را که در بدن وجود دارند و به سلول‌های بدن آسیب می‌زنند، از بین می‌برند. پس می‌توان نتیجه گرفت که مصرف قهوه ابتلا به سرماخوردگی را کاهش و سلامتی عمومی بدن را افزایش می‌دهد.

      مشکلات خواب
      متأسفانه گاهی اوقات تأثیرات ضد خستگی کافئین باعث بروز عوارض جانبی در بدن می‌شود. تأثیرات کافئین برای چند ساعت در بدن باقی می‌ماند و عوارض آن در بدن هر فرد متفاوت است. بنابراین می‌تواند خواب شبانه‌ی شما را دچار اختلال کند. این موضوع باعث می‌شود که شما روز بعد برای جبران کم‌خوابی خود چندین فنجان قهوه‌ی بیشتری بنوشید و ادامه‌ی این چرخه خستگی شما را چند برابر خواهد کرد. شما هرچقدر برای رفع خستگی خود قهوه بنوشید، بازهم یک جای کار تأثیرات بی‌خوابی خودش را آشکار می‌کند و بهره‌وری شما را کاهش می‌دهد.

      coffee

      اضطراب و بی‌قراری
      کافئین عملکرد هورمون آدرنالین را در بدن شبیه‌سازی می‌کند. این هورمون هنگام ترس و اضطراب شدید در مغز افراد ترشح می‌شود. این تأثیر در مقیاس‌های کوچک باعث افزایش انرژی می‌شود؛ اما اگر بدن شما مستعد مضطرب شدن باشد، کافئین می‌تواند این مشکلات را تشدید کند.

      نوشیدن بیش‌ازاندازه‌ی قهوه حملات وحشت‌زدگی در افراد آسیب‌پذیر را افزایش می‌دهد و در افراد معمولی منجر به افزایش اضطراب و خستگی می‌شود. بنابراین اگر بیشتر از اندازه‌ی معمول قهوه بنوشید، احساس بی‌قراری در شما تشدید می‌شود؛ تا جایی که شاید روی فعالیت‌های روزانه‌ی شما تأثیر بگذارد و نتوانید وظایف روزانه‌ی خود را تمام کنید.

      وابستگی فیزیکی
      فراموش نکنید که کافئین یک ماده‌ی اعتیادآور است و مغز شما به مرور زمان به آن وابسته خواهد شد. این وابستگی میزان تحمل بدن شما را نسبت به قهوه زیاد می‌کند و به مرور زمان تأثیر این ماده را روی بدن شما کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی اگر شما نوشیدن قهوه را چند روز کنار بگذارید، متوجه تأثیر فیزیکی آن روی بدن خود خواهید شد. درواقع قهوه بعد از گذشت مدتی تأثیر کمتری روی بدن شما خواهد گذاشت و اگر مصرف آن را قطع کنید، برای چند روز به‌طور موقت احساس سلامتی و بهره‌وری کمتری خواهید داشت.

      coffee

      نتیجه‌گیری
      بعد از بررسی موارد گفته‌شده این سؤال پیش می‌آید که آیا کافئین برای بدن ما مفید است یا مضر؟ مطمئنا تأثیرات این نوشیدنی بر بهبود عملکرد را نمی‌توان نادیده گرفت. قهوه همچنین خلق‌وخوی خوب و سلامتی شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند در روزهای کاری طولانی کمتر احساس خستگی کنید. با این حال نمی‌توان عوارض جانبی آن را انکار کرد. عوارضی مانند بدخوابی، افزایش اضطراب و اعتیاد به نوشیدن آن. بنابراین بهتر است که مزایا و معایب نوشیدن قهوه را به‌خوبی بررسی کنید و مانند هر ماده‌ی غذایی دیگری در نوشیدن آن زیاده‌روی نکنید.

      منبع:www.zoomit.ir


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 17:43
      بازدید : 207

      تولید ملی- حمایت از تولید ملی

       گروه پوشاک ایکات

       

      گروه پوشاک ایکات در اوایل دهه هفتاد با توجه به نیاز روزافزون به صنعت پوشاک و مد با هدف ایجاد برند پوشاک مردانه در ایران پایه ریزی شد و  بابهره گیری از منسوجات با کیفیت ، توان طراحان داخلی ، بازاریابی و تبلیغات علمی توانست قدم های بلندی را در جهت ارتقاء صنعت پوشاک آقایان بردارد . اجتناب از تولید پوشاک بدون استانداردهای لازم و ارتباط با مصرف کننده سرلوحه منشور مصرف کنندگان ایکات میباشد که در طول این سال ها بر حفظ و نگهداری این دوعنصر ارزشمند برند ایکات تاکید شده است .

       

      گسترش فروشگاه های ایکات در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرارگرفته و نتیجه آن وجود فروشگاه های عرضه مستقیم پوشاک درشهرهای تهران ، شیراز ، رشت میباشد که شهر تهران با سه فروشگاه بیشترین تعداد فروشگاه را داراست . ایجاد شبکه ارتباطی با مشتریان توسط ابزارهای ارتباطی مانند پیام کوتاه و اطلاع رسانی در مورد فروش های ویژه و جشنواره ها نیز از فعالیت هایی است که در ارتباط با حقوق مصرف کننده در برند ایکات مورد توجه میباشد و نتایج بسیار خوبی نیز عاید گشته است . برند ایکات آماده پذیرش تک تک پیام های مشتریان درجهت ارتقاء جایگاه برند خود میباشد . نام برند پوشاک ایکات برگرفته ازهنری کهن در ایران زمین به نام ایکات بافی یا دارایی بافی است که در حال حاضر جزوصنایع دستی شهرستان یزد به شمار میرود . ایکات که ماخوذ از واژه مالایی منجیکات استو در فارسی دارایی نامیده می شود ، روشی است کهن در بافت پارچه های منقش با رنگ پذیر کردن نخها پیش از بافت ، تا بتدریج همزمان با عملیات بافت ، نقش نیز نمودارشود . در ایران از گذشته های دور این شیوه در مناطق مختلف وجود داشته ، ولی در حال حاضر دارایی تنها در کارگاههای محدودی در شهر یزد بافته می شود که هم اکنون تعداد هفت کارگاه دارایی بافی در این شهر دایر می باشد و تنی چند از صنعتگران هنرمند این شیوه بافت را حفظ نموده اند .

      در خصوص مقایسه وضعیت این صنعت در گذشته و حال گفتنی است : تا چند سال پیش برای بافت ایکات در یزد از ابریشم طبیعی و رنگ های طبیعی استفاده می شد ، اما امروزه از ابریشم مصنوعی یا نخ ویسکوز استفاده می شود ، که کاربردهای آن در گذشته بیشتر به منظور رو تختی ، رومیزی ، بقچه ، سوزنی و رولحافی بوده است اما امروزه با توجه به هزینه زیاد تولید این کالا و وقت زیادی که صرف آن می شود ، تولید آن مقرون به صرفه نیست و این صنعت از رونق افتاده است که در کشور فقط یزد به شیوه سنتی به تولید دارایی می پردازد .  این تولید ملی مقرون به صرفه است. دارایی پارچه ای ابریشمی است با نقوش درهم هندسی که در یزد بافته میشود . علت انتخاب این نام بدین جهت است که قواره هایی از این پارچه را به همراه ترمه ، هنگام تهیه جهیزیه به عنوان دارایی عروس به او هدیه می دادند . رشته های الیاف به صورت گره بسته شده و درون خم رنگ فروبرده می شود ، بعد از رنگرزی بارنگهای متفاوت ، الیاف باز شده و روی دستگاه دارایی بافی بسته می شود و با عبور پودها ، نقوش هندسی بارنگهای درهم پدید می آید . از پارچه های دارایی برای رویه لحاف ، روتختی ، رومیزی ، پرده ای و ... استفاده می شود . دارایی دارای طرحهای تک گل ، چهارگل ، چهارخانه و دراندازه های خاص است. 

      دارایی بافی درشهر یزد رواج دارد.خاستگاه دارایی که سالیان درازی درایران رونق و رواج داشته هنوز هم در یزد،رشت وروستاهای اطراف آن دارایی بافته می شود. خاستگاه این صنعت درست شناخته شده نیست ،ولی پژوهندگان با تأکید بر پیچیدگی روش بافت گوناگونی و ظرافت نقش ها و روش هایی که در جزیره سوماترا، مالی و سومبا و برنئو یافت شده است دلالت بر آن دارد که اگریک خاستگاه برای آن وجود داشته، در منطقه اندونزی بوده است.  برخی ازپژوهندگان برآنند که دامنه جهانی توزیع اینگونه بافت  نشانه آن است که اقوام دارای فرهنگ های جداگانه و گوناگون هر یک مستقل از دیگری آن را اختراع کرده اند وبه موازات یکدیگر پرورش داده اند. ولی پژوهندگان دیگر با تأکید بر پیچیدگی روش بافت شک دارند که این بافت به وسیله بیش از یک قوم اختراع شده باشد . گوناگونی وپیچیدگی و ظرافت نقش ها و روش هایی که در جزیره سوماترا، مالی و سومبا و برنئویافت شده است دلالت بر آن دارد که اگر یک خاستگاه برای آن وجود داشته، در منطقه اندونزی بوده است.

       کهن ترین نمونه موجود، مصری است و تاریخ بافت آن به حدود سال1100  میلادی می رسد . ایکات بر سه نوع ایکات تار، ایکات پود و ایکات دو گانه می باشد که در هر سه روش وقت گیرترین کار، بستن و رنگ زدن و گشودن نخ هاست که مقدار بستن از اندازه و ظرافت نقش تبعیت می کند. لازمه این هر سه روش آن است که نخ ها روی نوعی چوب کشیده شوند تابتوان آنها را به صورت نقشی جمع کرد و به هم بست. ایکات های تار معمولاً ثابت هستند بدین معنی که همین که روی دستگاه بافندگی نصب شوند دیگر به آنها دست نمیزنند و فقط پود رنگین واحدی را به آنها می بافند. این قاعده استثنایی نیز دارد وآن اینکه هنگامی که تارها را به صورت افقی می بندند ، بعد باید آنها را به ترتیب و توالی به جلو بکشند تا نقش پیکان شعله ای از آن پدید آید . ایکات های پود به کاربیشتر بر روی دستگاه بافندگی نیاز دارند زیرا هر گرهی باید در جایی دقیق ومعین زده شود تا نقش ظاهر گردد . 

      بافنده تا اندازه ای می تواند با حرکت دادن و جلو و عقب بردن پود نقش هایی را که خود در نظر دارد بیافریند . ایکات های دوگانه به مهارت های فوق العاده که در این هر دو روش باید به کار بسته شود نیاز دارد و گاه تکمیل این بافت های ظریف پیچیده یکسال یا بیشتر زمان می گیرد . مقدار بستن تابع اندازه ظرافت نقش هاست برای رنگ زدن به حکم سنت همیشه از رنگ هایی طبیعی استفاده شده است . ازشمار رنگ های که به کار می رود باید نیل را برای رنگ آبی ، روناس و قرمز دانه رابرای رنگ قرمز و پوست درخت گل را برای رنگ زرد و مواد معدنی و خاکی گوناگون رابرای رنگ سیاه نام برد . با دوام سنت این روش ها در بافت ایکات ، نقش هایی بی شماراز ساده ترین صور راه راه و هندسی تا پیچیده ترین سبک زاکار از نسلی به نسل دیگرانتقال یافته است . هیچ گاه دو گونه ایکات همسان نمی توان یافت بلکه هر بافت نرمی ومواجی ویژه ای دارد که آن را از انواع دیگر  بافت های رنگین و کلاقه ای(باتیک)  ممتاز می کند .

       

      ایکات در لغت نامه دهخدا به این معنی آمده است : پارچه ای که از سرزمین آفتاب تابان تادیار اینکا یافته می شد،اما امروز نام ایکات تبدیل به برندی شده که بیشتر جامعه می شناسند . ایکات یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک و به خصوص پوشاک مردانه در ایران است . این تولید کننده پوشاک بیشترمدل های خود را به پوشاک جوانان و سایز های کوچک اختصاص داده است و شاید به همین دلیل بسیاری بر این عقیده هستند که ایکات و هاکوپیان مکمل همدیگرند . ایکات در حال حاضر انواع لباس های رسمی مردانه از کت و شلوار رسمی و کلاسیک تا کت های اسپورت وتی شرت را تولید می کند و مشتریان بسیاری هم دارد که به نوعی خودشان نقش تبلیغات برای این برند داخلی لباس را بازی می کنند 

      و در آخر برای حمایت از تولید ملی وتولیدات داخلی به فروشگاه ایکات مراجعه کنید.

       

      منبع:lastmod.com


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 17:38
      بازدید : 264

      عوارض مصرف کافئین در کودکان

      کافئین در کودکان سبب كاهش اشتها

      کافئین در کودکان سبب كاهش اشتها، افزایش ادرار، تحرك بیش از حد و بدخوابی می گردد عوارض مصرف کافئین در کودکان اگر شما اهل نوشیدن چای یا قهوه باشید، حتماً می دانید كافئین موجود در این نوشیدنی ها، دارای اثرات تحریك كننده ای همچون افزایش هوشیاری، انرژی و تمركز است. در واقع، این خاصیت اصلی ترین عاملی است كه سبب شده بزرگسالان از این نوشیدنی ها استفاده نمایند. اما اثرات كافئین در كودكان،می تواند برعكس باشد و به كاهش توانایی انجام برخی اعمال از قبیل توانایی های محاسباتی ، احتساب دقیق زمان و یا عدم هماهنگی بین عضلات بیانجامد. معمولاً توصیه می شود در كودكان زیر 12 سال از مصرف كافئین پرهیز و یا حداقل میزان آن محدود شود. كافئین بسیارسریع جذب بدن کودکان می شود و سپس به دستگاه اعصاب مركزی راه می یابد. در دوزهای پایین، کافئین سبب كاهش اشتها، افزایش ادرار، تحرك بیش از حد و بدخوابی می گردد. اگر به ازای هر3/1 كیلوگرم وزن بدن، 5/4 میلیگرم كافئین به كودك خورانده شود( هر341 میلی لیتر قهوه، حداقل 100 میلیگرم كافئین دارد) علائم مسمومیت خفیف مانند تهوع ، گرفتگی عضلات، تشنج و اضطراب بروز پیدا می كند. مسمومیت های شدیدتر می توانند به بیهوشی و افزایش و ناهماهنگی ضربان قلب منجر شوند. البته میزان حساسیت هر كودك به كافئین متفاوت است. به عبارت دیگر، ممكن است دو كودك به یك میزان كافئین مصرف نمایند ، ولی یكی از آنها در مقابل عوارض ناشی از كافئین از خود مقاومت بیشتری نشان دهد. برای كودكان 12 ساله، مصرف روزانه یك یا دو بار چای، قهوه، كاكائوی داغ ، نوشیدنی های حاوی كولا و دیگر نوشیدنی های كافئین دار اشكال ندارد. ولی نباید فراموش كرد كه چه كودكان و چه بزرگسالان، هنگام مصرف هر نوع نوشیدنی یا غذا باید به یكسری نكات نیز توجه نمایند. تاثیر کافئین در کودکان کافئین محرکی است که همان گونه که بر بزرگسالان تأثیر می گذارد بر کودکان نیز تأثیر می گذارد. کافئین دارویی است که بطور طبیعی در برگ ها و دانه های بسیاری از گیاهان تولید می شود. کافئین به صورت مصنوعی تهیه می شود و به بعضی از غذاها اضافه می شود. کافئین نوعی داروست زیرا محرک دستگاه عصبی مرکزی است. در دوز پائین، کافئین فرد را هوشیارتر و پرانرژی تر می کند. مصرف کافئین در کودکان باعث : دلهره و عصبی شدن دل درد سردرد مشکل تمرکز مشکل خواب ضربان قلب بالا فشار خون بالا به خصوص در کودکان کم سن تر، لازم نیست کافئین زیاد باشد تا نشانه های فوق را مشاهده کنید. دلایل محدود کردن کافئین در کودکان دلایل دیگری که برای محدود کردن مصرف کافئین در کودکان می توان آورد عبارتند از: کودکانی که 355 میلی لیتر نوشیدنی شیرین در روز مصرف می کنند، احتمال اینکه اضافه وزن بیابند، 60 درصد بیشتر است. نه تنها نوشیدنی های کافئین دار کالری پوچ کمتری دارند (کالری پوچی به کالری ای گفته می شود که هیچ ماده مغذی ندارد)، بلکه کودکانی که این نوشیدنی ها مصرف می کنند، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را از منابع سالم دریافت نمی کنند و در نتیجه ریسک کمبودهای غذایی در آنها بیشتر است. به ویژه کودکانی که نوشابه های گازدار زیادی می نوشند کلسیم لازم برای تقویت دندان ها و استخوان ها را که باید از شیر بگیرند، دریافت نمی کنند. نوشیدنی های کافئین دار و شیرین منجر به پوسیدگی های دندان می شود که دلیل آن مقدار قند زیاد این نوشیدنی ها و فرسایش مینای دندان از اسیدیته ناشی از آنها است. کافئین ادرارآور است و باعث می شود که بدن آب را دفع کند و در نتیجه بدنتان دچار کم آبی می شود. اینکه مقدار کافئین نوشیدنی ها برای کم آب شدن بدن کافی است یا خیر مشخص نیست. این بستگی دارد به اینکه فردی که آن را می نوشد به کافئین عادت دارد یا خیر و آن روز چقدر کافئین مصرف کرده است. برای احتیاط، بهتر است که از مصرف کافئین اضافی در آب و هوای گرم اجتناب کنید و مواظب باشید که فرزندتان در چنین آب و هوایی کافئین مصرف نکند. توقف ناگهانی در مصرف کافئین باعث می شود که نشانه های ترک از جمله سردرد، درد عضله، افسردگی موقت و بدخلقی به سراغتان بیاید، به خصوص آنهایی که عادت دارند کافئین زیاد مصرف می کنند. کافئین می تواند مشکلات قبلی و اختلالات عصبی را بدتر کند و بعضی از کودکان در واقع آگاه نیستند که کافئین چه ریسک هایی دارد. غذاها و نوشیدنی های کافئین دار کدامند ؟ با آنکه کودکان بیشترین مقدار کافئین را از نوشیدنی های گازدار دریافت می کنند، ولی کافئین در قهوه، چای، شکلات و بستنی ها و ماست های با طعم قهوه نیز یافت می شود، مسکن ها و داروهای بدون نسخه نیز کافئین دارند. در زیر منابع کافئین را مشاهده می کنید و می توانید آنها را با هم مقایسه کنید: کوکاکولا (340 گرم): 71.2 میلی گرم کافئین نوشابه رژیمی (340 گرم): 45 میلی گرم کافئین پپسی (340 گرم): 38 میلی گرم کافئین سون-آپ (340 گرم): 0 میلی گرم کافئین قهوه (140 گرم): 115 میلی گرم کافئین آیس تی (340 گرم): 70 میلی گرم کافئین شکلات سیاه (28 گرم): 20 میلی گرم کافئین شکلات شیری (28 گرم): 6 میلی گرم کافئین نوشیدنی شکلاتی (140 گرم): 4 میلی گرم کافئین

      منبع: دلگرم


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 17:29
      بازدید : 261

      هزینه ثبت شرکت بامسولیت محدود

      ثبت شرکت مسئولیت محدود | هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود


      ثبت شرکت مسئولیت محدود ، شرکتها در قالبهای متعددی به ثبت میرسند که از متداولترین آنها شرکت با مسئولیت محدود می باشد این قالب ثبتی از ۲ نفر شریک بالای ۱۸ سال تشکیل میگردد که عضو هیئت مدیره نیز هستند .

      متقاضیان ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید بدانند که انتخاب مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره الزامی می باشد. این افراد می توانند به صورت مادام العمر در تصدی خود بمانند مگر در مواردی که خلاف این موضوع در اساسنامه پیش بینی گردد. سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود به صورت لفظی می باشد این امر به این معنا می باشد که سرمایه در تعهد شرکا بوده و نیاز به واریز آن ندارند.
      اولین گام جهت ثبت شرکت مسئولیت محدود جمع آوری اطلاعات در این خصوص می باشد شما میتوانید به منظور کسب اطلاع از شرایط و مدارک ثبت شرکت مسئولیت محدود میتوانید با موسسه ثبت شتاب در تماس باشید . پیشنهاد ما برای بهبود شرایط انتخاب و تکیه به وکیلی ست که می تواند با تجربه ی خود کارها را بهتر و سریع تر به انجام برساند همین حالا با مشاورین مجرب ما درتماس باشید.
      شرکت مسئلیت محدودساده‌ترین ومتداول ترین نوع شرکت است که بین دو یا چند نفر به منظور انجام کارهای بازرگانی مانند خرید و فروش ، فعالیت‌های خدماتی، ساختمانی و… در ابعاد کوچک تشکیل می‌شود. این نوع از شرکت‌ به این جهت با مسئولیت محدود (Limited liability company)(کوته‌سازی: Co .Ltd) نامیده می‌شود که برخلاف شرکت‌های تضامنی، مسئولیت هر یک از شرکاء در مورد قروض (بدهی‌ها) و تعهدات شرکت، محدود به آورده نقدی آنها در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه مصرف نمایند. به عبارت دیگر در صورتی که شرکت ورشکسته شود و نتواند جوابگوی طلبکاران و اشخاص ثالث باشد تنها سرمایه‌ی شرکاء از بین می‌رود و طلبکاران نمی‌توانند باقیمانده‌ی مطالبات خود را از اموال شخصی شرکای شرکت مطالبه کنند.
      در نام شرکت با مسئولیت محدود باید عنوان (با مسئولیت محدود) درج شود در غیر اینصورت شرکت به عنوان شرکت تضامنی شناخته می‌شود و در برابر اشخاص ثالث تابع مقررات شرکت‌های تضامنی است. همچنین نام شرکت نباید در بردارنده‌ی اسم هیچ کدام از شرکا باشد زیرا شریکی که نام او در نام شرکت ذکر می شود، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن در شرکت‌ تضامنی را دارد.

      برای اطلاعات بیشتر برای ثبت برند و ثبت شرکت و ثبت لوگو به سایت کمپانی ثبت شتاب مراجعه نمایید.

      منبع : sabtecompany.com


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 17:25
      بازدید : 202

      مصرف بیش ازحد کافئین میتواند حتی موجب مرگ شود


      ۶ اشتباه رایج در درست کردن قهوه

      کافئین موجود در قهوه، می‌تواند خستگی صبحگاهی را از تن دور کند و حتی به افراد حس شادابی و نشاط ببخشد. با این‌حال بعضی از افراد به این مقدار کافئین قناعت نمی‌کنند و با مصرف ردبول‌ها و نوشابه‌های انرژی‌زا سعی می‌کنند که خستگی بعدازظهر را هم از بین ببرند.

      بنا به گزارش سایت Mayo Clinic، مصرف۴۰۰ میلی‌گرم کافئین در روز برای افراد بالغ مشکلی ایجاد نمی‌کند. مشکل زمانی به وجود می‌آید که افراد عادت کنند روزی ۴ فنجان قهوه یا ۱۰ قوطی سودا مصرف کنند. مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند باعث مسمومیت و حتی در مواردی منجر به مرگ شود.

      احساس ترس
      احساس ترس به علت مصرف کافیین

      شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که پس از مصرف زیاد قهوه دچار ترس و بی‌قراری شوید و هیچ چیز نتواند شما را آرام کند.

      دلیل این مسئله این است که کافئین با تحریک هورمون‌های آدرنالین، حس ترس و بی‌تابی در شما ایجاد می‌کند. ضمن این که کافئین با تحریک مغز و هورمون‌ها بر روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و باعث انقباض ماهیچه‌ها و در نهایت احساس نگرانی شود. یکی دیگر از عوارض استفاده‌ی بیش از حد این ماده، پرش پلک است.

      سردرد
      سر درد ناشی از کافیین

      از آنجا که کافئین یک محرک قوی است می‌تواند با ایجاد فشار در گیرنده‌های مغزی باعث سر درد شود. 

      از بین بردن تمرکز
      از بین بردن تمرکز به علت کافیین

      با مصرف کافئین عملکرد مغزی و کلامی شما سریع‌تر می‌شود. هر چند که این موضوع می‌تواند در مواردی مفید و کارآمد تلقی شود، اما زمانی که نیاز به تمرکز دارید، اذیت خواهید شد.

      اضطراب
      اضطراب ناشی از کافیین

      کافئین با افزایش ترشح هورمون آدرنالین و شتاب دادن به ضربان قلب در بسیاری از مردم ایجاد احساس اضطراب می‌کند. 

      اعتیاد
      اعتیار ناشی از کافیین

      از آنجا که کافین انرژی‌بخش است، بیشتر مردم از آن استقبال می‌کنند. این ولع مصرف به مرور زمان تبدیل به یک عادت می‌شود. به طوری که اگر برای مدتی مصرف نکنند دچار افسردگی، بی حالی و سردرد خواهند شد.

      جنون
      جنون ناشی از کافیین

      این خطر، افرادی را که بیش از حد کافئین مصرف می‌کنند را تهدید می‌کند. در بعضی موارد کافئین می‌تواند علائم روان‌پریشی و جنون را هم در افراد نشان دهد.

      توهم
      توهم ناشی از کافیین

      در سطوح بالاتر ترشح آدرنالین در بدن، استرس ایجاد شده منجر به افزایش تنش و حتی توهم می‌شود.  

      اغما
      کما به علت کافیین

      در موارد حاد، مسمویت حاصل از کافئین می‌تواند فرد را به اغما بکشاند. 

      حمله‌ی قلبی
      حمله ی قلبی به علت کافیین

      مصرف بیش از حد کافئین، میزان ضربان قلب را بالا ببرد و همین امر می‌تواند باعث حمله‌ی قلبی شود.

      مرگ
      مرگ به علت کافیین

      تا به حال مواردی گزارش شده است که فرد به دلیل مصرف بالای کافئین فوت کرده است.

      منبع:kojaro.com


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 16:58
      بازدید : 203

      راههای تقویت آنتن موبایل

      رفع مشکل آنتن دهی موبایل
      رفع مشکل آنتن دهی موبایل در برج ها ، از معضلاتی که در برج ها وجود دارد ، عدم ارتباط موثر می باشد و بیشتر با ضعف آنتن دهی در این مناطق روبه رو هستیم . دو عامل برای قطع ارتباط در این نوع ساختمان ها وجود داردبرای تقویت انتن موبایل و رفع مشکل انتن دهی در برج ها  در ادامه مقاله توضیح مختصری خدمتتان ارائه می شود .
       

      پدیده  پینگ  پنگ: دریافت همزمان امواج از چندین ایستگاه فرستنده موبایل، در این حالت در صورت تماس موفق ارتباط بلافاصله قطع میگردد. این مشکل معمولا در طبقات بالای  ساختمان های بلند مرتبه رخ می دهد.
      پدیده تداخل : دریافت امواج هم فرکانس از ایستگاه های دور ، در این حالت ارتباط با کیفیت پایین برقرار شده  و امکان قطع آن وجود دارد. این مشکل در مناطق با پستی و بلندی جغرافیائی رخ می دهد.


      HAND OVER چیست؟

      نقاط HAND OFF  یا HAND OVER:
      یکی گوشی هنگام مکالمه ممکن است چندین بار handover  شود که منطقه مرزی بین سلول ها را GSM می گویند. 
      یکی از دلایل handover  شدن دستگاه به دلیل نزدیک بودBTS  های می باشد ( جابجا شدن بین آنتن ها) در این نقاط تمرکز تشعشاع بیشتر می شود و با این روش هر آنتن 1 کیلومتر بیشتر برد ندارد به جای آنکه 10 کیلیومتر برد داشته باشد.
      ابن رویداد که دست به دست شدن Mobile Signal  از یک BTS به BTS دیگر است وقتی اتفاق می افتد که:
      1LEVEL- سیگنال دریافتی MS از BTS از حد مجاز آن کمتر باشد Rx Level
      2-کیفیت سیگنال دریافتی MS از BTS از حد مجاز آن کمتر باشد RX Quality
      3-فاصله MS از BTS از مجاز زیاد شود Timing Advance
      هنگامی که سینگالی که از پشت سر سینگال دیگر می آید و بو نوعی می توان گفت قوی تر می باشد در آن صورت سبنگال قوی تر  (در حالتی که از چند ایستگاه سیگنال دریافت می شه مثل داخل شهر ها) سوئیچ خواهد کرد به این عمل handover می گویند و در چند نانو ثانیه رخ می دهد و برای انسان قابل تشخیص نیست .

      چهار نوع Handover داریم  که بدین صورت تعریف می گردد :
      1-حالت اول، کوچکترین نوع H.O است وقتی که MS در داخل bts،  Trafic Channel  را تغییر می دهد در این هنگام پخش سیگنال ، دچار نویز شدید می شود کیفیت صدا پایین آمده و برای جلوگیری از نویز و توسط BTS این H.O انجام می شود.


      2-بطور مداوم MS و BTS کیفیت رادیویی را بین یکدیگر اندازه گیری کرده و BTS آنرا کنترل می کند و وقتی که MS از BTSدور میشود قدرت ان نیز کم شده در نتیجه کیفیت صدا پایین امده و BTS دستورH.O را به MS صادر می کند پارامتر های زیادی برای H.O وجود دارد که توسط BSC کنترل و فرمان داده می شود .
       
      3-به دلیل محدودیت ظرفیت BSC که تعداد محدود BTS را ساپورت می کند , وقتی که MS درخواستH.O  صادر می کند اگر BTS در محدوده یک BSC دیگر باشد , NSS برای کاهش و انتقال ترافیک بهBSC دیگر عمل H.O را به BTS مربوطه دستور می دهد .

      4-بزرگترین نوع H.O در شبکه GSM است وقتی که MS در یک MSC تقاضای H.O نماید ولی BTSدرخواست شده در MSC دیگری باشد اتفاق می افتد .

      منبع : وبسایت آنتن کالا


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 16:36
      بازدید : 168

      کافئین چه تاثیری روی مغز وبدن دارد؟

      کافئین. چای .قهوه:


      بسیاری از افراد نمی‌توانند روز خود را بدون مصرف مواد کافئین‌دار شروع کنند.

      نوشیدنی‌های مختلف حاوی کافئین به شکل‌های گوناگون بر سلامتی تاثیر می‌گذارند. نتایج یک آزمایش نشان می‌دهد قهوه موجب افزایش طول عمر می‌شود در حالی که بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زا دارای سطح بالایی از قند هستند.

      کافئین خود ماده محرکی است که تاثیرات مثبت و منفی به دنبال دارد. مصرف آن باعث می‌شود بسیاری از افراد احساس هوشیاری و تمرکز بیشتر داشته و کمتر خواب آلود باشند. هرچند زیاده‌روی در مصرف آن نتیجه منفی به جا می‌گذارد.

      همچنین مصرف کافئین بر فرآیندهای بدن همچون هضم غذا، متابولیسم و قدرت بینایی تاثیر می‌گذارد.

      سایت "ساینس الرت" در مطلبی به بررسی تاثیرات مصرف کافئین بر بدن و مغز پرداخته که به شرح زیر است:

      - کافئین متداول‌ترین داروی "فعال کننده روان" (سایکواکتیو) در جهان است

      یکی از نادرترین مطالبی که در مورد کافئین مطرح شده دارو بودن آن است. در حقیقت، کافئین متداول‌ترین داروی "فعال کننده روان" در جهان است. کافئین دارای تاثیرات فعال کننده روان است و شیوه تعامل فرد با جهان اطراف را تغییر می‌دهد.

      - کافئین حداقل برای مدتی فرد را هوشیار می‌سازد

      طبیعی است که افراد در ساعت‌های میانی روز احساس خستگی کنند. مغز به طور طبیعی از زمانی که فرد از خواب بلند می‌شود تا زمان خواب مولکول بیشتری به نام "آدنوزین" تولید می‌کند. متخصصان معتقدند این مولکول به فرد کمک می‌کند تا شب به خواب برود.

      کافئین از طریق مشابه سازی با آدنوزین در مغز این فرآیند طبیعی را مختل می‌کند. کافئین با متصل شدن به گیرنده‌های طراحی شده برای مولکول آدنوزین، آنها را از مسیر طبیعی خود خارج کرده و در نتیجه فرد احساس هوشیاری می‌کند.

      - خلق و خوی فرد را تقویت می‌کند

      کافئین به عنوان عامل محرک سیستم عصب مرکزی نه تنها هوشیاری را تقویت می‌کند بلکه در خلق و خوی فرد هم تاثیر مثبت می‌گذارد. این اتفاق از تاثیر کافئین در مختل کردن فرآیند تولید مولکول آدنوزین و احساس هوشیاری در فرد ناشی می‌شود.

      - کافئین سطح آدرنالین را افزایش داده و فرد را حساس می‌کند

      کافئین سلول‌های مغز را تحریک می‌کند و این پیام را به غده هیپوفیز می‌رساند که وضعیت اضطراری پیش آمده است. غده هیپوفیز هم پیامی به غدد فوق کلیوی داده تا بدن را از آدرنالین سرشار کنند.

      - کافئین حافظه را تقویت می‌کند

      برخی مطالعات حاکی از آن است که کافئین انواع خاصی از حافظه به خصوص توانایی برای به یاد سپردن فهرست لغات را تقویت می‌کند.

      - کافئین بازه زمانی توجه را افزایش می‌دهد

      یکی از متداول‌ترین دلایلی که افراد از قهوه کافئین دار یا چای مصرف می‌کنند کمک به تمرکز هنگام انجام کارهایشان است.

      - کافئین برای مدت کوتاهی از میزان اشتها می‌کاهد

      مصرف یک فنجان قهوه حداقل برای مدت زمان کوتاهی میزان اشتها را سرکوب می‌کند هرچند شواهد کافی وجود ندارد که مصرف مرتب آن موجب کاهش وزن می‌شود.

      - کافئین به تاثیرگذاری سریع‌تر داروها کمک می‌کند

      افراد مبتلا به میگرن از داروی بدون نسخه "اکسدرین" مصرف می‌کنند. علاوه بر این داروهای دیگر همچون ایبوپروفن و استامینوفن هم حاوی کافئین هستند. به همین دلیل شواهد نشان می‌دهد کافئین به داروهای مسکن کمک می‌کند تاثیر سریع‌تر داشته باشند.

      - کافئین موجب سوزش معده می‌شود

      در حالی که یک فنجان قهوه خستگی را از بدن دور می‌کند کافئین موجب افزایش سطح اسید معده می‌شود و سوزش معده را به دنبال دارد.

      منبع:ایسنا


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 16:25
      بازدید : 239

      انواع مختلف آبنما


       انواع آبنما

      آبنما امروزه  به عنوان یک ایده و طرح برای دکور و یا دیزایین و حتی زیبا سازی محیط استفاده می شود و بسه به نوع مخاطب ، محل نصب و زمان کار آبنماها تنوع محصول دارند .

      که این تنوع محصولات و مدل ها  شامل :

      آبنما میدانی
      آبنما باغی و آبنما خانگی
      آبنما تصویری و آبنما  پرده ای
      آبنما موزیکال
      آبنما کلاسیک
       

      1-     آبنما میدانی

      برای لطافت بخشیدن به فضاهای شهری می‏توان علاوه بر فضای‏ سبز از آبنما نیز استفاده کرد. دیدن حرکت آب وشنیدن صدای آب، به عقیده اکثر روان‏شناسان باعث ایجاد آرامش در انسان می‏شود.

       

      2-      آبنما های موزیکال : آبنما های موزیکال  شامل دو دسته از آبنما ها میشود :

       

      حالتی که افکتها  تغییر وضعیت ‏میدهند و  میزان شدت آب خروجی پمپها  با شدت صوت موسیقی پخش شده در محیط تغییر ‏میکند
      حالتی که بر اساس ضرب آهنگ موسیقی مورد نظر، افکتها و شدت آب خروجی پمپها از قبل برنامه ‏ریزی ‏گردند.
       

      3-      آبنما باغی وآبنما خانگی
      استفاده از چند آبنمای فانتزی کوچک در ویلاها ، باغها و یا منازل و پیچیدن صدای آب درخلوت آسایش انسان روح انسان را به پرواز در می‏آورد.

       

      4-      آبنما کلاسیک

      این آبنماها تمامی زیباییهای یک آبنمای موزیکال را دارد ولی به لحاظ محدودیت‏های مکانی، فاقد موسیقی می باشد.

       

      5-      آبنما تصویری، آبنما پرده ای

      این آبنما قادر است، تصاویر و نوشته ‏ها را با ریزش آب در هوا ایجاد نماید. این آبنما دارای نرم‏ افزاری قوی میباشد. این مدل آبنما در سه حالت کاری ،مذهبی (اجرای اذان و ادعیه)، رسانه ای(تبلیغات و پیام رسانی) و سرگرمی(اشکال متنوع و بازی آب و موسیقی) می‏تواند مورد استفاده قرار گیرد.برای مشاهده مدل های مختلف آبنما وفواره میتوانید به سایت آبنما زرین مراجعه کنید.

      منبع : abnamazarin.com


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 15:41
      بازدید : 239

      همه نکات درباره کافئین

      اکثر ما هر روز این ماده را مصرف می کنیم، اما واقعاً چقدر درباره ی این ماده اطلاعات داریم؟

      این ماده ی طبیعی با طعم تلخ، سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و سر حال تان می کند.  مصرف این ماده با دوز پایین، برای سلامتی مفید است و باعث افزایش حافظه، تمرکز و سلامت روانی می شود. مخصوصا قهوه، که منبع عمده ی کافئین است، دارای فواید زیادی برای بدن شامل کاهش خطر آلزایمر و برخی سرطان های خاص می باشد. اما مقادیر زیاد این ماده می تواند باعث تپش قلب، بی خوابی، اضطراب و خستگی شود. قطع ناگهانی استفاده از این ماده می تواند باعث عوارضی از قبیل سردرد و کج خلقی شود. در ادامه ی مطلب، به 10 مورد از نکات در باره ی متداول ترین مخدر جهان اشاره شده است.


      قهوه های بی کافئین (Decaf) با قهوه های بدون کافئین یکسان نیستند
      یک مجله ی تحلیلی سم شناسی، 9 مورد مختلف قهوه ی بی کافئین را بررسی کرد و در 8 مورد از آنها کافئین کشف کرد. دوز کافئین در این قهوه ها از 9/8 تا 9/13 میلی گرم بود. (در مقام مقایسه، یک فنجان قهوه ی معمولی محتوی 95 تا 200 میلی گرم کافئین است.)

      اگر فردی 5 الی 10 فنجان قهوه ی بی کافئین بنوشد، دوز کافئین به راحتی به سطح موجود در یک یا دو فنجان قهوه ی معمولی می رسد. این موضوع برای افرادی که نباید زیاد از این ماده استفاده کنند، مانند بیماران کلیوی و یا دارای اختلالات اضطرابی، دردسر ساز است.

      کافئین طی چند دقیقه اثر می کند
      با توجه به نتایج تحقیقات محققان، برای رسیدن به سطح اوج کافئین در خون، 30 تا 60 دقیقه زمان نیاز است. معمولا بدن نیمی از مخدر را طی 3 تا 5 ساعت دفع می کند و باقی مانده از 8 تا 14 ساعت در بدن می ماند.

      اما بر روی همه اثر یکسان ندارد
      بدن با توجه به جنسیت، نژاد و حتی استفاده از قرص های ضد بارداری کافئین را به روش های متفاوتی پردازش می کند. بر اساس مطالعات انجام شده، زنان قهوه را زودتر هضم می کنند؛  افراد سیگاری دو برابر سریع تر افراد غیر سیگاری کافئین را پردازش می کنند؛ زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند، کافئین را با نرخ 3/1 آهسته تر (از آنهایی که از این قرص ها استفاده نمی کنند) کافئین را هضم می نمایند؛ آسیایی ها نیز نسبت به نژاد های دیگر آهسته تر این کار را انجام می دهند.

      نوشیدنی های انرژی زا اغلب بیشتر از یک فنجان قهوه کافئین ندارند
      طبق تعریف، ممکن است تصور شود که نوشیدنی های انرژی زا، بمب کافئین هستند. اما بسیاری از مارک های معروف حتی از یک لیوان قهوه ی خودمان هم کمتر کافئین دارند. چیزی که نوشیدنی های انرژی زای معروف دارند، کلی شکر و دیگر مواد اولیه که حتی اسمشان را هم نمی توان خواند!

      دانه های قهوه ی سیاه بو داده نسبت به دانه های روشن کمتر بو داده کافئین کمتری دارند
      ممکن است طعم قوی و غنی تصور دوز بیشتر کافئین را ایجاد کند، اما واقعیت این است که دانه های روشن کمتر بو داده شده، دارای کافئین بیشتری هستند. فرآیند بو دادن قسمتی از کافئین را از بین می برد، این بدین معنی است که اگر خیلی خواب آلود هستید، سراغ رنگ روشن بروید.

      کافئین به طور طبیعی در بیش از 60 گیاه یافت می شود
      فقط دانه های قهوه نیستند: برگ چای، دانه ی کولا (که به نوشابه ها طعم می دهد) و دانه های کاکائو همه دارای کافئین هستند. این محرک به طور طبیعی در برگ، دانه و میوه های گونه های وسیعی از گیاهان یافت می شود. هم چنین می تواند ساخت انسان باشد و به محصولات اضافه شود.

      همه ی قهوه ها میزان کافئین یکسان نداشتند
      همه ی قهوه ها از نظر میزان کافئین یکسان نیستند.

      کشور کافئین!
      با توجه به آمار جهانی، فنلاند رکورد دار بیشترین آمار مصرف کافئین در جهان است. در این کشور،  به طور متوسط هر فرد بالغ روزانه 400 میلی گرم کافئین مصرف می کند.

      کافئین فقط در نوشیدنی ها یافت نمی شود
      با توجه به آمار سازمان غذا و داروی آمریکا، بیش از 98 درصد دریافت کافئین از طریق نوشیدنی ها است. اما این نوشیدنی ها تنها منبع کافئین نیستند: غذا های به خصوصی مانند شکلات و دارو ها نیز می توانند شامل این ماده باشند. طبق نظر پزشکان، ترکیب داروی مسکن با کافئین، تاثیر دارو را 40 درصد افزایش می دهد؛ هم چنین به بدن در جذب سریع تر دارو نیز کمک می کند.

      از دست رفتن حافظه!
      اگر بیش از 8 بار در روز نوشیدنی های حاوی کافئین زیاد در روز بنوشید، این موضوع بر روی حافظه شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. یک تحقیق کلینیکی نشان داده افرادی که به طور مرتب نوشیدنی های حاوی کافئین مصرف می کنند دارای سلولهای متفاوتی در بخش هیپوتالاموس مغزشان هستند . این بخش از مغز ارتباط مستقیم با حافظه فرد دارد. پس در خوردن این نوشیدنی ها احتیاط کنید.

      چربی سوز
      محققین ورزشی نشان داده اند که نوشیدنی حاوی کافئین در صورتی که در حین ورزش هذم شود باعث تحریک انتشار سلول های چربی در خون شده و به سوختن راحت تر این چربی ها کمک می کند.

      باعث سفت شدن رگها می شود
      یک تحقیق در شرکت یونان نشان داده است که نوشیدن قهوه در اول صبح می تواند به رگهای شما صدمه وارد کند. دکتر کارالامبوس ولاکوپولوس از بیمارستان هنری دنانت در آتن می گوید : ” تنها یک فنجان قهوه می تواند رگهای شما را سفت کند” این اثر بین 3 تا 4 ساعت بعد از نوشیدن قهوه باقی می ماند.

      روحیه شما را شاداب می کند
      یک تحقیق کلینیکی بر روی 600 نفر از سوی دانشگاه بریستون نشان داد افرادی که قهوه معمولی نوشیده اند نسبت به کسانی که قهوه بدون کافئین نوشیده اند یا اصلا چیزی ننوشیده اند روحیه بهتری دارند و شاداب تر هستند.

      باعث لرزش دست می شود
      دکتر دیوید کر از بیمارستان سلطنتی بورن مانس می گوید بعد از گذشت 30 دقیقه از نوشیدن قهوه، جریان خون بین 10 تا 20 درصد به مغز کاهش می یابد. این موضوع در کنار قند کم خون چه در افرادی که دیابت دارند یا مدتیست غذا نخورده اند باعث ایجاد لرزش، ضربان شدید قلب، استرس یا تار شدن موقت بینایی شود.

      مناسب برای ماهیچه ها
      محققین ورزشی از دانشگاه اتاگو در نیوزیلند به تازگی نشان داده اند که کافئین در افراد مورد آزمایش باعث بهبود عملکرد به اندازه 1.3 درصد در 2000 متر قایق رانی شده است. این محققین می گویند کافئین موجب رها شدن کلسیم در خون شده و در ورزش های قدرتی باعث افزایش عملکرد ماهیچه ها می گردد.

      نامناسب برای استخوان ها
      تحقیقات متعددی نشان داده است که کافئین کلسیم ورودی به خون را به حرکت در می آورد و در جذب آن مداخله می کند و شانس بروز اختلالات استخوانی را زیاد می کند.

      عملکرد روزانه را بالا می برد
      در دانشگاه بریستون تحقیق دیگری انجام شده که نشان می دهد نوشیدن 4 فنجان قهوه در صبح باعث بهینه تر کارکردن افراد در طول روز شده است. دلیل آن را هم آزاد شدن چربی در خون به منظور تولید انرژی ذکر شده است.

      افزایش احتمال بروز بیماری قلبی
      تحقیقی در دانشگاه اوزلو و دانشگاه بیمارستان اولوال در اوزلو که در ژورنال آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده نشان داده است که نوشیدن بیش از 4 فنجان قهوه در روز 15 درصد احتمال بروز بیماری کورنری قلب(رگهای اطراف قلب) را افزایش می دهد.

      احتمال ایجاد سرطان
      میزان قابل ملاحظه کافئین (بیش از 9 بار نوشیدن در روز) با تعدادی از انواع سرطان ارتباط داشته است. به طور مثال سرطان لوزالمعده، کلیه از جمله این سرطان ها هستند. البته بسیاری از افراد مورد آزمایش سیگاری هم بوده اند، پس باید در مصرف بیش از حد این دو مورد بسیار احتیاط کرد.

      منبع:blog.bamilo.com


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 15:33
      بازدید : 197

      خواص ژل رویال

      ژل رویال وعسل طبیعی

      ژل رویال به نظر می رسد معتبر، تحریک کنجکاوی، و به دلایل خوب است. نام تنها می تواند شما را جذب کند، اما چه چیزی باعث جذابیت آن می شود؟ خوب، برای شروع، گزارش شده است که دارای خواص ضد تومور، ضد باکتری و زخم است.

       

      من مطمئن هستم، در حال حاضر، شما تعجب می کنید که این درمان ژل رویال است. این یک ماده مغذی است که زنبور پرستار جوان تولید می کند و حاوی مقادیر قابل توجه پروتئین هایی است که برای رشد و تکثیر سلول ها مهم هستند. درست مثل عسل، از زنبورها می آید - با این حال، زنبورها این مواد را به دلایل بسیار مختلف تولید می کنند. در حالی که عسل طبیعی برای ملکه کارگر انرژی فراهم می کند، ژله سلطنتی به عنوان منبع اصلی غذا برای ملکه مستعمره عمل می کند. درمان سلطنتی در واقع و به احتمال زیاد به عنوان نام مشتق شده است.

      درست مانند بعضی از عناصر استفاده شده برای عسل، ژل رویال برای تعدادی از دلایل سلامت، مانند درمان طبیعی آسم، رشد استخوان های سالم، درمان پیشگیری کننده از سن و تقویت سیستم ایمنی بدن، به نام چند مورد استفاده قرار می گیرد. حتی به عنوان راهی برای جلوگیری از رشد سرطان اشاره شده است. (1)

      مزایای ژل رویال
      بعضی افراد از ژل سلول به عنوان دارو استفاده می کنند، اما مهم نیست که شما آن را با گرده زنبور عسل یا زهر زنبور عسل اشتباه نگیرید، زیرا این مواد دقیقا مشابه نیستند. در اینجا برخی از مزایای ژله خاص سلطنتی وجود دارد.

      1. تقویت سیستم ایمنی و شمارش واکنش های آلرژیک

      بر اساس یک مطالعه سال 2001 منتشر شده در مجله Inteational Immunopharmacology ژل رویال می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. در مطالعه، پاسخ هیستامین به آلرژن ها فورا سرکوب شد، نشان داد که ممکن است به کاهش علائم آلرژی فصلی کمک کند. با این وجود، تحقیقات بیشتری لازم است تا به طور کامل اعتبار سنجی آن ها را در اختیار متفکرین آلرژیزا قرار دهد.

      2. بیماران آلزایمر را کمک می کند

      تحقیقات اخیر نشان می دهد ژله سلول ممکن است حافظه کوتاه مدت را بهبود بخشد، زیرا نشان می دهد که نقش مفیدی در عملکرد عصبی دارد. ما می دانیم که بیماری آلزایمر با اختلالات یادگیری و حافظه همراه است، به همین دلیل است که این تحقیق که در تحقیقات پیشرفته بیومدیک منتشر شده است، برای بررسی تاثیر ژل روبال  بر یادگیری و حافظه فضایی طراحی شده است.

      از آنجا که بافت مغزی حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده است که به خصوص برای حملات رادیکال آزاد آسیب پذیر هستند، مواد آنتی اکسیدانی موجود در ژله سلول می توانند نقش مهمی در جلوگیری و درمان بیماری های نورودنراتیو داشته باشند. این شامل کار به عنوان یک درمان طبی آلزایمر بالقوه است.

      3. شامل پروبیوتیک مفید است

      عسل سلطنتی به نظر می رسد که یک اثر ارزشمند به عنوان منبع بیفیدوباکتریایی، که باکتری سودمند است که از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند و باعث می شود که آن پروبیوتیک مفید باشد. مطالعات بالینی با اثرات مفید دیگر مانند افزایش ایمنی و ضد سرطان زایی همراه با حضور بیفیدوباکتریوم در دستگاه گوارش همراه است. ترکیب منحصر به فرد عسل نشان می دهد که این می تواند رشد، فعالیت و پایداری بیفیدوباکتریوم در محصولات لبنی تخمیر شود. 
      4. علائم یائسگی یا پس از یائسگی را کاهش می دهد

      تحقیقات نشان می دهد که مصرف ژله سلول می تواند به کاهش علائم یائسگی و بهبود احساسات رفاه در زنان یائسه کمک کند. ترکیبی از ژل رویال ، روغن پریمولوس شب، damiana و جین سنگ همچنین ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد.

      5. سطح کلاژن برای پوست بزرگ را بهبود می بخشد

      یک مطالعه انجام شده توسط گروه علوم پزشکی شرق و غرب در دانشگاه Kyung Hee در کره گزارش می دهد که ژله سلول پوست را تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش B تنظیم می کند. اثرات ضد پیری پوست به وسیله تعیین محتوای کلاژن و ضخامت اپیدرمی بافت پوست مورد بررسی قرار گرفت.

      سطح پروکللاژن پروتئین تیپ I در افرادی که با یک مکمل غذایی حاوی 1 درصد عصاره ژله سلطنتی تغذیه شدند افزایش یافت. این یافته ها نشان می دهد که ژله سلول ممکن است با افزایش تولید کلاژن در مقابل پیری پوست محافظت کند.

      منبع : وب سایت عسل آراماس

       


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 15:27
      بازدید : 239

      سئو چیست ؟

      سئو ، چرا وبسایت من به SEO نیاز دارد؟

      اکثر ترافیک وب سایت توسط موتورهای جستجو گوگل، بینگ و یاهو هدایت می شود. اگر چه رسانه های اجتماعی و سایر انواع سایت ها هم میتوانند ترافیک برای سایت شما ایجاد کنند، موتورهای جستجو، روش اصلی برای هدایت ترافیک برای اکثر کاربران اینترنت هستند. این درست است که آیا سایت شما محتوا، خدمات، محصولات، اطلاعات و یا هر چیز دیگری را فراهم می کند.

      جستجوهای جستجو - کلماتی که کاربران در جعبه جستجو تایپ می کنند، ارزش فوق العاده ای دارند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند موفق شود (یا شکستن) یک سازمان باشد. ترافیک هدفمند به یک وب سایت می تواند تبلیغات، درآمد و مواجهه را مانند هیچ کانال بازاریابی ارائه دهد. سرمایه گذاری در جستجوگرها می تواند در مقایسه با سایر انواع بازاریابی و ارتقاء میزان بازدهی استثنایی داشته باشد.
      چرا موتورهای جستجو نمیتوانند سایت من بدون SEO را تشخیص دهند؟

      سئو
      موتورهای جستجو هوشمند هستند، اما هنوز هم نیاز به کمک دارند. موتورهای اصلی همواره تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را برای ردیابی وب عمیق تر و نتایج بهتر را برای کاربران به ارمغان بیاورند. با این حال، محدودیتی برای موتورهای جستجو وجود دارد. در حالی که SEO مناسب می تواند هزاران نفر از بازدید کنندگان شما را افزایش دهد و توجه بیشتری را به خود جلب کند، حرکت اشتباه می تواند سایت شما را در نتایج جستجوی خود پنهان و یا دفن کند، در حالی که دید کم است.

      علاوه بر ایجاد محتوای در دسترس برای موتورهای جستجو، SEO همچنین به ارتقاء رتبه بندی کمک می کند تا محتوا در آنجا قرار گیرد که جستجوگران آن را راحت تر پیدا کنند. اینترنت در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای رقابتی است، و آن دسته از شرکت هایی که انجام جستجوگرها را در نظر می گیرند، در بازدید کنندگان و مشتریان مورد نظر است.
      آیا می توانم SEO را برای خودم انجام دهم؟
      دنیای جستجوگرها پیچیده است، اما اکثر مردم به آسانی می توانند اصول اولیه را درک کنند. حتی مقدار کمی از دانش می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آموزش سئو و آموزش رایگان SEO به طور گسترده در وب در دسترس است، از جمله در راهنماهای این چنین است. این کار را با یک تمرین کوچک ترکیب کنید و به خوبی خود را برای تبدیل شدن به یک گور می کنید.

      با توجه به تعهد وقت خود، تمایل شما برای یادگیری و پیچیدگی وب سایت شما، ممکن است تصمیم بگیرید که شما نیاز به سئوکار متخصص سئو ( سئو در تهران ) برای رسیدگی به امور را برای شما دارید. شرکت هایی که SEO را انجام می دهند ممکن است متفاوت باشند برخی تمرکز متفاوتی دارند، در حالی که دیگران یک رویکرد گسترده تر و عمومی تر دارند.

      در هر صورت، خوب است که درک مفاهیم اصلی را داشته باشیم.
      چقدر باید این مقاله را بخوانم؟

      اگر در مورد بهبود ترافیک جستجو جدی هستید و با جستجوگرها آشنا نیستید، توصیه می کنیم این راهنمای را به جلو بروید. ما تلاش کرده ایم تا آن را به عنوان مختصر و آسان درک کنیم. یک PDF نسخه قابل چاپ برای کسانی که ترجیح می دهند و ده ها تن از منابع مرتبط با آن در سایت های دیگر و صفحاتی است که نیز مورد توجه شما هستند.

      هر بخش از این راهنما ( مقالات سئو ) برای درک موثرترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است.

      مجموعه مقالات سئو و بهینه سازی سایت
      منبع : سئوسایت

      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 27 دی 1397 ساعت: 19:41
      بازدید : 160

      کافئین موجود در چایی و قهوه

      طبق سنت ما ایرانی‏ها، کمتر ایرانی است که چای مصرف نکند. مهم‏ترین عنصر موجود در چای کافئین است، به صورت محرک عمل می‏کند و بر سیستم عصبی تأثیر می‏گذارد. عمل تحریک‏آمیز بسیار ملایم کافئین کمک به جلوگیری از احساس خستگی می‏کند.

      کافئین در نوشیدنی‏هایی مانند قهوه، چای، شکلات و داروها وجود دارد، البته بیشترین کافئین مصرفی اختصاص به نوع چای و قهوه دارد.

      چای یک مدر ضعیف است، نوشیدن چای و قهوه تولید ادرار را تحریک و افزایش می‏دهد. مقدار کم تا متوسط کافئین (به عبارتی 20 تا 200 میلی‏گرم) می‏تواند در انسان یک نمودار ذهنی ایجاد نماید که عموما به عنوان فرح‏بخش شناخته می‏شود. این مقدار از کافئین موجب کاهش میزان احساس خواب‏آلودگی یا خستگی می‏گردد.

      مصرف یک فنجان قهوه 100 تا 150 میلی‏گرم کافئین و یک فنجان چای حدود 30 تا 50 میلی‏گرم کافئین دارد.

      کافئین در مقادیر کم می‏تواند به عنوان یک تقویت‏کننده مثبت عمل کند. یعنی حدود 100 میلی‏گرم کافئین می‏تواند در انسان حالت سرخوشی خفیفی ایجاد کند. در حالی که مصرف حدود 300 میلی‏گرم آن نه تنها به عنوان تقویت‏کننده مثبت عمل نمی‏کند بلکه می‏تواند موجب افزایش اضطراب و ناراحتی خفیف شود.

      معمولاً وقتی کافئین مصرفی بالای 250 میلی‏گرم باشد و یکسری علائمی مانند عصبانیت، بیقراری، صورت قرمز و اختلال معده‏ای روده‏ای هم وجود داشته باشد دلیل بر مسمومیت است.

      البته کافئین یک نیمه عمر نسبتا کوتاه داشته (حدود 3 تا 6 ساعت)، بنابراین مسمومیت با آن به طور سریع رفع می‏گردد و عواقب مهمی به جا نخواهد گذاشت.

      افرادی که نشانه‏های اضطراب، بی‏نظمی قلبی، التهاب مری، بیخوابی دارند و همچنین خانم‏هایی که بیماری به نام فیبرکیستیک پستان دارند باید مصرف کافئین را کاهش داده یا قطع کنند.

      ترک کردن قهوه و چای
      افرادی که به مقدار زیاد چای و قهوه مصرف می‏کنند در صورتی که تصمیم دارند آن را ترک کنند، نباید در ایامی باشد که کارهای مهم انجام می‏دهند مثلاً برای دانشجویان نباید در فصل امتحانات باشد علت این توصیه آن است که در بعضی افراد که اقدام به ترک می‏کنند ممکن است یکسری ناراحتی مانند سردرد و خستگی، اضطراب و تحریک‏پذیری ایجاد شود.

      نکته مهم این است که مصرف‏کنندگان باید به صورت تدریجی مصرف محصولات حاوی کافئین را کنار بگذارند.

       منبع : hawzah.net


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : پنجشنبه 27 دی 1397 ساعت: 19:40
      بازدید : 227

      آیا لپ تاپ استوک دل انتخاب مناسبی برای خرید یک لپ تاپ دست دوم است ؟

      لپ تاپ هاي استوك DELL

       Ù†ØªÛŒØ¬Ù‡ تصویری برای لپ تاپ

      بخاطر اينكه در انتخاب لپ تاپ استوك DELL با مشكل مواجه نشويم و لپ تاپ خوبي را انتخاب كنيم كه علاوه بر دست دوم بودن بتواند كارآيي لازم را براي ما داشته باشد شما را با لپ تاپ هاي دل و سري هاي اصلي آن آشنا مي كنيم.

      برند DELL توسط فردي آمريكايي تاسيس شد و به دليل پيشرفت هاي چشم گيري كه از سال 1998 داشته است جزو بهترين برند هاي دنيا به شمار مي رود. در كشور ما نيز برند DELL بسيار شناخته شده است و همچنان لپ تاپ هاي قديمي دل را مورد استفاده قرار مي دهند. پس از اين لحاظ انتخاب لپ تاپ هاي استوك DELL شايد به صرفه تر باشد چرا كه با توجه به مطالب گفته شده مي توان به زياد بودن عمر مفيد اين لپ تاپ ها پي برد.

       

      شناخت خانواده لپ تاپ هاي DELL جهت انتخاب بهتر لپ تاپ هاي استوك DELL

      دل داراي چندين  خانواده معروف است كه در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

       

      • Inspiro: اين خانواده از پرطرفدارترين لپ تاپ هاي دل شناخته مي شود. به دليل تنوع زياد محصول و همچنين داراي كارآيي هاي زيادي كه مي باشد و اغلب مصارف خانگي و اداري و شخصي دارد. تنوع قيمت در محصولات اين خانواده بسيار زياد است. ولي مي تواند گزينه خوبي براي خريد لپتاپ استوك dell باشد. البته اگر خواهان عمر مفيد اين لپ تاپ به هنگام خريد هستيد و ميخواهيد از خريد يك لپ تاپ استوك پشيمان نشويد پس به مدل هاي آن و همچنين سالم بودن لپ تاپ استوكي كه تهيه مي كنيد دقت كنيد. اگر آسيب هاي جدي فيزيكي و سخت افزاري نداشته باشد مي تواند لپ تاپ استوك خوبي از برند دل باشد.

       

      • Vostro: اگر شما خواهان خريد يك لپ تاپ استوك DELL و در عين حال لوكس هستيد گزينه خوبي براي انتخاب شما است زيرا همچنان كه كارآيي و سالم بودن و قدرت آن در انتخاب يك لپ تاپ استوك براي شما مهم است، از لحاظ ظاهري نيز مي تواند بسيار مهم باشد. زيرا در بيشتر مواقع هنگام خريد يك لپ تاپ استوك ابتدا ظاهر آن است كه خود نمايي مي كند. اين خانواده نسبت به خانواده اينسپايرون داراي تنوع كمتري است. و باتوجه به مشخصات مخصوص خود براي استفاده كاربر مربوط به خود مناسب هستند.

       

       

      • Latitude: لتيتيود دل كه در هنگام خريد يك لپتاپ استوك DELL مي تواند لبخند رضايت را به لبان شما بياورد حتما اين سوال برايتان پيش آمد، كه چرا؟ علت آن قدرت و كيفت بسيار بالاي آن است. حتي در جاهايي مثل ارتش خود آمريكا به دليل قدرتمند بودن اين مدل از خوانواده دل، از آن استفاده مي شود. پس اگر قصد خريد يك لپ تاپ استوك DELL، صنعتي و نظامي را داريد، اين مدل را به شما پيشنهاد مي كنم.

       

       

      • XPS: اين مدل از لپ تاپ هاي دل نيز مي تواند گزينه خوبي براي خريد يك لپ تاپ استوك DELL باشد چرا كه اين سري از لپ تاپ هاي DELL با لپ تاپ هاي اپل رقابت مي كند. باتوجه به قيمت بسيار بالاي اين لپ تاپ ها نسبت به ديگر خانواده لپ تاپ هاي دل، شما مي توانيد اين لپ تاپ ها را در دست افرادي مثل تاجران و بيزينس من ها و... ببينيد. پس مي توانيد براي داشتن يك لپ تاپ استوك DELL و باب ميلتان از هر جهت روي اين مدل نيز حساب كنيد.

       

       

      • Alienware: اگر گيمر هستيد و ميخواهيد يك لپ تاپ خوب و قدرتمند استوك DELL خريداري كنيد، اين خوانواده به شما پيشنهاد مي شود.

       

      همانطور كه سري هاي لپ تاپ هاي DELL را بررسي كرديم شما مي توانيد با توجه به نياز خود بهترين آن ها را انتخاب كنيد و از خريد يك لپتاپ استوك پشيمان نشويد. همانطور كه مشاهده كرديد در هنگام خريد لپ تاپ هاي استوك DELL و لپ تاپ استوك HP با تنوع هاي زيادي روبه رو هستيد. پس با دقت لازم و بسته به نياز خود بهترين لپتاپ دست دوم از اين برند ها را داشته باشيد.

       

       

       منبع : وب سايت اول استوك 


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت: 15:56
      بازدید : 235

      آیا چای سبز کافئین دارد؟

      کافئین  ، می تواند به سرعت در قلب نفوذ کرده  سطح اضطراب و تحریک پذیری را افزایش دهد. بنابراین اگر از چای سبز بعنوان درمان استفاده میکنید ، باید بدانید که چای سبز حاوی مقداری کافئین است اکنون ما  میزان کافئین موجود در چای سبز را مورد بررسی قرار میدهیم


      فردی که بیش از 300 میلی گرم کافئین مصرف می کند  اضطرابش افزایش میابد. اگر چه کاهش کافئین  اضطراب  را کاهش میدهد، ولی  این کار بتدریج انجام می شود. مصرف بیش از حد کافئین باعث ضربان نامنظم قلب، تکرر ادرار و اختلالات معده می شود. اعتیاد به کافئین نیز می تواند به تحریک پذیری و عصبانیت  بیشترمنجر شود.

      محتوای کافئین در چای سبز:

      یک فنجان قهوه: 100-150mg از کافئین
      یک فنجان چای سبز: 25mg کافئین

      چای سبز را جایگزین نوشیدن قهوه کنید.  با این کارمصرف کافئین را کاهش می دهید اما کافئین از بین نمی رود

      به طور کلی، افراد ی که در رژیم لاغری هستند از چای سبز استفاده کنند . اما چای سبزها انواع مختلفی دارد. باید یک چای سبز سالم را انتخاب کنید چای سبز، که با مواد شیمیایی ترکیب نشود خوب است  از چای سبز کیسه ای اجتناب کنید چون دارای کافئین زیادتری هستند

       منبع : hidoctor.ir


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت: 15:47
      بازدید : 197

      کافئین چیست

      كافئین یك ماده محرك است كه سیستم عصبی مركزی شما را تحریك می كند. كافئین پرطرفدارترین داروی محرك در سراسر دنیا است. كافئین به طور طبیعی در فرآورده هایی چون قهوه، چای، شكلات و نوشابه های غیرالكلی كولادار یافت می شود. انواع گوناگونی از داروهایی كه با نسخه و یا بدون نسخه پزشك به فروش می رسند، مانند داروهای سرفه، سرماخوردگی و درد حاوی كافئین هستند. مقدار كافئین موجود در فرآورده هایی كه مصرف می كنید، در زیر آمده است: 
      - یك فنجان قهوه صاف شده دم كرده: ۱۰۰ میلی گرم - یك فنجان قهوه فوری: ۶۵ میلی گرم - یك فنجان قهوه بدون كافئین: در حدود یك میلی گرم - یك فنجان چای: ۳۰ میلی گرم - نوشیدنی غیرالكلی حاوی كافئین (۲۸۰ میلی لیتر): ۳۵ میلی گرم (برخی نوشابه های غیرالكلی موجود در بازار دو برابر این میزان را دارا هستند.) 
      - یك تخته شكلات (۵۰ گرم): ۲۰ میلی گرم 
      - یك فنجان كاكائوی داغ: ۵۰ میلی گرم 
      • كافئین از كجا می آید 
      هر دو لغت «كافئین» و (Coffee) از كلمه عربی «قهوه» مشتق شده اند. ریشه این لغات نشان می دهد كه قهوه ای كه از قرن ششم در شمال شرقی آفریقا، درخت آن كاشته می شده است، از راه سرزمین های عربی و تركیه به اروپا رفته است. در قرن هفدهم، قهوه به تدریج در میان مردم اروپا رواج پیدا كرد. در قرن هجدهم كاشت قهوه در اندونزی و هند غربی، آغاز شد و تا قرن بیستم، قهوه تبدیل به پرفروش ترین محصول كره زمین گشت. كافئین در ابتدا در سال ۱۸۱۹ از قهوه به دست آمد. كافئین همچنین در چای، پوست كاكائو و بنابراین در فرآورده های شكلاتی و كاكائویی و در جوزكولا كه در تهیه نوشابه های كولادار به كار می رود. 
      • كافئین چه شكلی است 
      كافئین خالص، به شكل یك پودرسفید تلخ مزه است. 
      • مصرف كننده كافئین كیست 
      كافئین پرمصرف ترین روانگردان دنیاست. در آمریكای شمالی، بیش از ۸۰ درصد بالغین به طورمنظم كافئین مصرف می كنند. مصرف سرانه كافئین (از جمله كودكان) در حدود ۷۰ میلی گرم در روز تخمین زده می شود كه تقریباً معادل یك فنجان قهوه است. 
      • كافئین چه احساسی در شما ایجاد می كند 
      كافئین مغز را تحریك كرده، خلق را بالابرده و خستگی را برطرف می كند. همچنین عملكرد را در سطح كارهای ساده فكری و كارهای فیزیكی كه نیاز به بردباری و تحمل دارد، بهبود می بخشد اما در مورد حركات ظریف چنین نیست (كافئین می تواند سبب لرزش دست شده، انجام كارهای ظریف را با اشكال روبه رو كند) اگر قبل از خواب كافئین مصرف كنید، احتمالاً زمان بیشتری طول خواهد كشید تا به خواب بروید، خواب شما كوتاه تر و عمق آن كمتر خواهد شد. برخلاف عقیده عمومی، نوشیدن قهوه پس از مصرف مقدار زیادی الكل به رهایی از مستی كمكی نمی كند. كافئین شما را هشیارتر می كند، اما تطابق و تمركز شما همچنان مختل باقی می ماند. زیاده روی در مصرف كافئین سردرد، ناراحتی معده، عصبیت و دلهره را سبب می شود و فرد توانایی به خواب رفتن را از دست می دهد. برخی افراد حتی با مقادیر بسیار كم، این اثرات را تجربه می كنند. استعمال دوزهای بالای كافئین در افرادی كه عادت به مصرف كافئین ندارند، می تواند افزایش سرعت ضربان قلب، تشنج و حتی روان آشفتگی (دلیریوم) را سبب شود. 
      • این احساس تا چه زمانی ادامه می یابد 
      اگر شكل نوشیدنی كافئین را مصرف می كنید، اثرات كافئین طی پنج دقیقه آغاز شده و در مدت نیم ساعت به اوج خود می رسد. متابولیسم نیمی از كافئین دریافتی، چهار ساعت به طول می انجامد و با مصرف روزانه آن تجمع اتفاق نمی افتد. 
      • آیا كافئین خطرناك است 
      مصرف مقادیر متوسط كافئین، تا ۳۰۰ میلی گرم در روز (برای مثال؛ به طور متوسط سه تا چهار فنجان قهوه) به ندرت برای فرد بالغ سالم مشكلی ایجاد می كند.اما اگر به طور معمول، بیش از شش تا هشت فنجان قهوه در روز مصرف می كنید و یا دوز دریافتی روزانه شما از فرآورده های گوناگون حاوی كافئین بیش از ۶۰۰ میلی گرم است، ممكن است در به خواب رفتن با مشكل روبه رو شوید، احساس اضطراب، بی قراری و افسردگی كرده و به زخم معده دچار شوید. مصرف دوزهای بالاتر می تواند دلهره و بی قراری شدید، لرزش دست و تپش بسیار سریع و نامنظم قلب را به همراه داشته باشد.مقادیر كمتر كافئین بر روی كودكان بیشتر تاثیر می كند، چرا كه ابعاد بدن ایشان كوچك تر است. بجاست كه از مقدار كافئین مصرفی كودكانتان به شكل انواع شكلات، نوشابه های غیرالكلی و داروها آگاه باشید.گرچه رابطه میان نقایص مادرزادی و مصرف كافئین در دوران بارداری به اثبات نرسیده است ولی توصیه می شود كه زنان باردار برای كاهش صدمات احتمالی به جنین، تا حد امكان مقدار كمتری كافئین مصرف كنند. مادران شیرده باید بدانند كه كافئین در شیر ترشح می شود.مصرف خوراكی بیش از ۵۰۰۰ میلی گرم كافئین، یعنی معادل ۴۰ فنجان قهوه غلیظ در زمان بسیار كوتاه، می تواند منجر به مرگ یك فرد بالغ شود. 
      • آیا كافئین اعتیادآور است 
      مصرف منظم كافئین می تواند وابستگی فیزیكی شما را بدین ماده سبب شود. این بدان معناست كه قطع ناگهانی مصرف فرآورده های حاوی كافئین می تواند باعث شود كه احساس عصبیت و خستگی كنید و دچار سردرد بشوید. این علائم معمولاً ۱۸ تا ۲۴ ساعت پس از دریافت آخرین دوز كافئین شروع شده و به تدریج در طول یك هفته از بین می روند. 
      •اثرات مصرف طولانی مدت كافئین چیستند 
      به نظر نمی رسد كه فرد سالم با مصرف مقدار متوسط كافئین در روز با اثرات طولانی مدت آن روبه رو شود. مصرف دوزهای بالاتر (در برخی افراد حتی مقدار اندك ۲۵۰ میلی گرم، معادل سه فنجان قهوه در روز) می تواند بی قراری، عصبیت، بی خوابی، برافروختگی چهره، افزایش ادرار، پرش عضلانی، آشوب معده و اضطراب را سبب شود.مصرف كافئین با افزایش ضربان قلب همراه بوده و می تواند سطح كلسترول را بالا ببرد، اما شواهد قانع كننده ای در مورد ایجاد بیماری قلبی توسط كافئین وجود ندارد. گرچه این تردید وجود دارد كه كافئین سرطان زا باشد، اما شواهد موجود مورد اختلاف بوده و به نتیجه مشخصی منتهی نمی شوند. برخی مطالعات نشان می دهد كه كافئین می تواند در سلول های بدن و چگونگی تولیدمثل آنها تغییراتی ایجاد كند.مصرف طولانی مدت قهوه و سایر اشكال كافئین می تواند با كاهش دانسیته استخوانی در خانم ها همراه بوده و خطر پوكی استخوان را بالا ببرد. 
      منبع:vista.ir


      نویسنده : admin
      برچسب‌ها :
      تاريخ : جمعه 21 دی 1397 ساعت: 16:23
      بازدید : 160

      صفحات وب